Vi har sparat dina val. Så hanterar du cookies
Skaffa Mobilt BankID
Vanliga frågor och svar
-
Har du en ny mobil?
-
Behöver du förnya ditt Mobila BankID?
Har du fått ett meddelande om att ditt Mobila BankID håller på att gå ut? Eller har det spärrats? Om giltighetstiden håller på att gå ut på ditt befintliga Mobila BankID så kan du uppdatera/förnya det. Följ instruktionen för att förnya Mobilt BankID.
-
Skaffa Mobilt BankID med säkerhetsdosan i vår app
-
Saknar du säkerhetsdosa?
Inga problem! Du har följande alternativ utöver säkerhetsdosan för att skaffa Mobilt BankID digitalt, till exempel:
- Gammal telefon med ett befintligt Mobilt BankID
Följ instruktionen för att skaffa nytt Mobilt BankID med ett befintligt - Svenskt pass eller ett nationellt ID-kort som kontrolleras digitalt
Följ instruktionen för att skaffa Mobilt BankID med digital ID-kontroll
Om du inte har något av det är du välkommen att besöka ett bankkontor. Vi hjälper dig att beställa ett Mobilt BankID och komma igång. Hitta ditt närmaste bankkontor - Gammal telefon med ett befintligt Mobilt BankID
-
Behöver du skaffa Mobilt BankID till ditt barn?
En förutsättning för att skaffa Mobilt BankID är att barnet först har ett Mobilt SäkerhetsID. Skaffa Mobilt BankID till ditt barn sker sen i två steg.
- Första steget är att du som förälder loggar in via appen eller internetbanken till ”barns tjänster” och där klickar i att du tillåter ditt barn att skaffa Mobilt BankID.
- Andra steget är att barnet skaffar Mobilt BankID via Sparbanken Privat-appen. Kom ihåg att barnet behöver ha ett Mobilt SäkerhetsID aktiverat sedan tidigare för att kunna logga in och skaffa Mobilt BankID. Följ instruktionen för att skaffa Mobilt BankID