Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Morfar spelar spel med barnbarn 

Klagomål - Reklamation

För oss på Sparbanken i Karlshamn är det viktigt att du som kund är nöjd med våra tjänster och med vårt bemötande. Motsvarar vi inte dina förväntningar välkomnar vi därför att du framför dina synpunkter till oss. Banken har en särskild policy som behandlar detta och som särskilt påpekar vikten av att aktivt lyssna på en missnöjd kund och snabbt och sakligt utreda vad som hänt. Om banken inte anser sig kunna tillmötesgå ett klagomål har kunden rätt att få ett skriftligt svar med bankens motivering till detta.

Med kundreklamation eller kundklagomål menas påtalade situationer där kunden har köpt en produkt/tjänst och den ej har levererats/uppfyllts enligt kundens förväntan, överenskommelse eller avtal. Som reklamation eller klagomål räknas inte synpunkter på banken som företag, vårt utbud av produkter och tjänster eller prissättning

Vart vänder du dig'

Enklast och snabbast att få rättelse om Du anser att ett fel blivit begånget är att vända Dig till ditt kontor eller det kontor som Du anser gjort fel. Ofta behövs olika utredningar med framtagande av material och/eller vad som sagts i samtal med bankens personal. Kontoret har de bästa förutsättningarna att snabbt ta fram sådan utredning och lämna ett svar.
Kontakta därför gärna handläggaren på banken eller Din kontaktperson på banken om Du är missnöjd.

Om Du inte är nöjd med det svar Du får på kontoret kan ärendet prövas på nytt. Du skall då skriva till bankens Klagomålsansvarige Charlotte André med adress:

Sparbanken i Karlshamn
Klagomålsansvarig
Box 44
374 21 KARLSHAMN

Beskriv vad Du tycker blivit fel och vilken tjänsteman Du haft kontakt med i ärendet.

Missnöjd med bankens beslut

Om Du efter överprövning fortfarande inte anser Dig kunna acceptera bankens beslut kan Du vända Dig till:

Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 STOCKHOLM
som opartiskt och utan kostnad prövar privatpersoners tvister mot näringsidkare.
Du kan även låta allmän domstol pröva Ditt ärende.

Information

Konsumenternas Bank- och finansbyrå är en självständig rådgivningsbyrå som avgiftsfritt lämnar vägledning i konkreta ärenden som avser bank- och värdepappersområdet. Skriv till:

Konsumenternas Bank- och finansbyrå 
Box 24215, 104 51 Stockholm
Besöksadress: Karlavägen 108
eller telefon 0200-22 58 00 


 

Stäng Skriv ut