Tillsammans med sina kollegor Susanne Sandberg, kontorschef i Asarum, Svängsta och Mörrum, och Malin Mathiasson, kontorschef Olofström, Kyrkhult och Telefonbanken, betonar hon det personliga mötet som en av bankens främsta styrkor.

– Vår målsättning är att alltid vara tillgängliga och nära våra kunder. Alla beslut fattas här – inte av något huvudkontor på distans. Hela banken finns lokalt. Det innebär snabb och enkel handläggning av din personliga rådgivare, som dessutom har tillgång till bankens alla specialister.

De framhåller också den stora skillnaden mellan Sparbanken och andra banker.

Utvecklar bygden 
– Som kund hos oss bidrar man till att vinsten går tillbaka till bygden och bygdens utveckling. När de stora bankerna ger vinsten till sina aktieägare så investerar vi allt här i bygden. De senaste tio åren har det blivit 60 miljoner till lokala föreningar, verksamheter och projekt, förklarar Katarina Nilsson.


Målsättningen för banken är att vara en bra bank hela tiden. Med det menas att banken ska vara klart konkurrenskraftig i en helhetsjämförelse över tid. Via det goda och nära samarbetet med Fastighetsbyrån och Riksmäklaren i Olofström erbjuder vi som en lokal sparbank bra och förmånliga erbjudanden för både säljare och köpare.

– Exempel på detta är vårt Mäklarlån med 0,94 procents rörlig ränta som vi erbjuder i det samarbetet, berättar Katarina Nilsson och passar samtidigt på att välkomna såväl gamla som nya kunder till något av bankens lokala kontor.

– Vi erbjuder alltid ett personligt och tryggt möte och kontakten med banken och din rådgivare slutar inte med signaturen för ditt köp eller sälj. Det är ofta starten på en lång relation med både bank och personlig rådgivare, avslutar hon.