Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Vanliga frågor och svar

Vad är Abonnemangshjälpen?

Abonnemangshjälpen är en ny tjänst i Swedbank och sparbankernas app för privatpersoner, som ger dig bättre koll på dina pengar. Tjänsten tillhandahålls av Mina Tjänster Sverige AB och ger dig en tydlig översikt över dina abonnemang, prenumerationer och medlemskap.

Abonnemangshjälpen känner automatiskt av vilka räkningar du betalar och hanterar utifrån det alla återkommande betalningar, till exempel mobilabonnemang, matkassar, streamingtjänster och gymkort, samt ger förslag på förbättringar. Via tjänsten går det även att avsluta de flesta abonnemang – och när det gäller el och telefoni kan du få hjälp att byta leverantör.

Du behöver ha Mobilt BankID för att ansluta och använda tjänsten.

Hur ansluter jag mig till tjänsten?

Du ansluter tjänsten i appen, under Inställningar. Välj hantera tjänster och välj sedan Abonnemanghjälpen. För att kunna ansluta dig till tjänsten behöver du ha uppdaterat till version 5.4.0 av appen.

Hur kommer jag åt tjänsten?

Du kommer åt Abonnemangshjälpen i appen, under Betala och överföra och Abonnemangshjälpen.

Hur avslutar jag Abonnemangshjälpen?

Du avslutar tjänsten i appen, under Inställningar. Välj hantera tjänster och välj sedan Abonnemanghjälpen.

Vad kostar det att använda Abonnemangshjälpen?

Abonnemangshjälpen är kostnadsfri.

Är det säkert att använda den nya Abonnemangshjälpen?

Ja. För att kunna säga upp ett abonnemang behöver du identifiera dig, med hjälp av Mobilt BankID, som är en säker lösning.

Support

Vid frågor om användning av tjänsten Abonnemangshjälpen, kontakta Mina Tjänsters support på 070 037 74 42 eller swb@minatjanster.zendesk.com.

Stäng Skriv ut