Ansvar i rollen

För att kunna jobba på Telefonbanken behöver du ha god drivkraft, bra simultankapacitet, vara initiativrik och ha en väl utvecklad samarbetsförmåga. I din roll som rådgivare vid telefonbanken arbetar du både med bokade och obokade kundmöten via, i första hand, telefon.

Du hjälper kunderna med sina ärenden så långt det är möjligt och skickar i förekommande fall kunden vidare till övriga kollegor i banken. Då telefon och mail är viktiga kanaler är en god telefonröst och bra språkbehandling i tal och skrift av stor vikt.

Vid behov arbetar du även som rådgivare samt i kassa/kundtjänst, på kontor.

Arbetsuppgifter

Hantera inkommande samtal från våra kunder och så långt det är möjligt hjälpa kunden via telefon utan att skicka samtalet vidare. Aktivt erbjuda våra produkter, tjänster och kanaler utifrån kundens behov inom områdena Betala, Spara, Försäkra och Låna. Aktivt bidra till att kunderna når en optimal digitaliseringsgrad genom att du håller dig uppdaterad om den digitala utvecklingen och har förmåga att förmedla detta till kund. Förmedla bokad rådgivning till kollegor i annan yrkesroll. Utringande verksamhet för bokning i kollegors kalendrar är också en viktig del i ditt arbete.

Din profil

Du har goda kunskaper om och agerar utifrån bankens värderingar. Har stor egen drivkraft och är ansvarstagande för såväl planering av arbetsuppgifter, tid och mål. Du har hög social kompetens.

Det är meriterande om du har Swedseclicens inom Investeringsrådgivning samt Bolån men vi ser även att du som idag är i slutet på din utbildning inom Ekonomi på Högskola/Universitet söker.

Tjänsten är tillsvidare och på 100 % och tillträdes efter överenskommelse. Ansökan skickas till HR-chef Marie Fagberg, marie.fagberg@sparbankenikarlshamn.se, senast den 7 maj 2021.

Upplysningar kring tjänsten lämnas av:

Om du har frågor kan du kontakta, Malin Mathiasson, kontorschef, malin.mathiasson@sparbankenikarlshamn.se.

Facklig företrädare för finansförbundet är Kim Olsson, kim.olsson@sparbankenikarlshamn.se.