Din roll och ditt uppdrag – kundstöd Företag

Du bidrar till företagsrådgivarnas, teamets och kontorets mål genom att ha vardagskontakten med kunderna, ta fram säljunderlag och sköta säljadministrationen. Du är drivande i utvecklingen av kundens affärer genom att identifiera kundens behov inom deras användning av betalningsprodukter, samt att säkerställa god kundkännedom.

Din roll och ditt uppdrag – Telefonbanken 

Du hjälper bankens företagskunder som kontaktar oss via Telefonbanken. Du tar över ärendet efter den första kontakten, och tar ärendet vidare för att möta kundens önskemål. Du identifierar kundens behov, säkerställer god kundkännedom, genomför eventuella uppdateringar i kundens betaltjänster, eller skickar vidare ärendet till företagsrådgivare.

Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen

Du förväntas ha en stark positiv drivkraft och god förmåga att få kunden att känna sig utvald. Du har viljan att tillsammans med kundansvarig skapa affärsmöjligheter och ambitionen att addera mervärde hos våra kunder. Vi söker dig som är social, trygg, resultatinriktad och har lätt för att skapa förtroende i kundmötet.

  • Du är en utåtriktad och lösningsorienterad person som har ett brinnande intresse för att göra affärer och utveckla goda kundrelationer. 
  • Du agerar alltid utifrån bankens värderingar samt bidrar till att nå bankens och företagsavdelningens uppsatta mål. 
  • Ditt ansvar omfattar säljadministration primärt i kreditaffären, samt hålla överenskommelser såväl internt som externt, risk och kundnöjdhet.
  • Du arbetar aktivt för att skapa nätverk och nya affärskontakter och du marknadsför banken vid kundträffar och genom att delta eller medverka i sammankomster i externa nätverk.
  • Du uppnår förväntade resultat inom utsatt tid.
  • Du förväntas hålla dig väl informerad om bankens regelverk och bankens interna policys och instruktioner.

För att lyckas behöver du samarbeta effektivt med kollegor på Företagsavdelningen och i Telefonbanken, privatrådgivare, och försäkringsspecialist. Vi sätter stor vikt vid vårt nära samarbete där vi ställer upp för varandra och det krävs för rollen att man är en lagspelare.

Profil

  • Har goda kunskaper om och agerar utifrån bankens värderingar.
  • Stor egen drivkraft och ansvarstagande för planering av såväl arbetsuppgifter, tid och mål.
  • Noggrann och strukturerad, gillar administration, ordning och reda.
  • Förmåga att arbeta i team.

Formella Krav

  • Akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet
  • SwedSec Rådgivarlicens
  • Swedsec Bolånelicens
  • Körkort

Tjänsten, med placeringsort inom bankens geografiska fokusområden Olofström och Karlshamn, är på heltid och tillsätts snarast efter överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast den 30 juni till HR-chef Marie Fagberg, marie.fagberg@sparbankenikarlshamn.se, 072-571 44 47.

Upplysningar kring tjänsten

– För oss är det viktigt med glädje i arbetet, och hos mig jobbar du med ett stort mått av frihet under ansvar inom givna ramar. Jag ser fram emot att höra mer om dig!
Björn Flod, företagschef, bjorn.flod@sparbankenikarlshamn.se, 073-083 05 11.

Facklig representant är Kim Olsson, kim.olsson@sparbankenikarlshamn.se, 0454-30 43 32.