Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Man arbetar på sin dator

e-faktura

 Ta emot e-faktura

Med våra e-fakturalösningar, för både stora och små företag, kan du välja att ta emot dina e-fakturor direkt i företagets affärssystem eller i Internetbanken. Val av lösning beror bland annat på antal fakturor och om ditt företag har ett datoriserat affärssystem.

Fördelar för ditt företag
I takt med allt fler går över till e-fakturering är det en konkurrensfördel att kunna ta emot e-fakturor. Dessutom bidrar e-fakturering till effektivare administration, ökad säkerhet, sänkta kostnader och minskad miljöpåverkan.

Via affärssystem
För att kunna ta emot e-fakturor direkt i företagets affärssystem måste systemet ha kompletterats med ett elektroniskt fakturahanteringssystem, även kallat EFH-system. Om du inte redan har ett sådant, tala med företagets leverantör av affärssystem. Du måste också ansluta dig till bankens fakturaväxel. För vissa system finns färdiga lösningar till fast pris, i annat fall kan vi, i samarbete med våra partners, erbjuda skräddarsydda lösningar.

Så skaffar du tjänsten
Vill du veta mer, eller skaffa tjänsten. Kontakta din rådgivare eller ditt bankkontor.

Via Internetbanken
Med e-faktura direkt i Internetbanken slipper du registrera OCR-nummer, belopp och andra uppgifter – alla belopp är ifyllda i förväg och kan inte bli fel. Allt du behöver göra är att välja konto och godkänna betalningen.

Så skaffar du tjänsten
Du kan beställa tjänsten när du är inloggad i internetbanken. Gå in på Startsida> Beställningar > Anmälan/avanmälan elektronisk faktura. Välj företag och fyll i de uppgifter som efterfrågas. Vid nästa faktureringstillfälle får ditt företag en e-faktura.

Stäng Skriv ut