Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Man arbetar på sin dator

e-faktura

 Ta emot e-faktura

Med våra e-fakturalösningar, för både stora och små företag, kan du välja att ta emot dina e-fakturor direkt i företagets affärssystem eller i Internetbanken. Val av lösning beror bland annat på antal fakturor och om ditt företag har ett datoriserat affärssystem.

Fördelar för ditt företag
I takt med allt fler går över till e-fakturering är det en konkurrensfördel att kunna ta emot e-fakturor. Dessutom bidrar e-fakturering till effektivare administration, ökad säkerhet, sänkta kostnader och minskad miljöpåverkan.

Via affärssystem
För att kunna ta emot e-fakturor direkt i företagets affärssystem måste systemet ha kompletterats med ett elektroniskt fakturahanteringssystem, även kallat EFH-system. Om du inte redan har ett sådant, tala med företagets leverantör av affärssystem. Du måste också ansluta dig till bankens fakturaväxel. För vissa system finns färdiga lösningar till fast pris, i annat fall kan vi, i samarbete med våra partners, erbjuda skräddarsydda lösningar.

Så skaffar du tjänsten
Vill du veta mer, eller skaffa tjänsten. Kontakta din rådgivare eller ditt bankkontor.

Via Internetbanken
Med e-faktura direkt i Internetbanken slipper du registrera OCR-nummer, belopp och andra uppgifter – alla belopp är ifyllda i förväg och kan inte bli fel. Allt du behöver göra är att välja konto och godkänna betalningen.

Så skaffar du tjänsten
Du kan beställa tjänsten när du är inloggad i internetbanken. Gå in på Startsida> Beställningar > Anmälan/avanmälan elektronisk faktura. Välj företag och fyll i de uppgifter som efterfrågas. Vid nästa faktureringstillfälle får ditt företag en e-faktura.

Stäng Skriv ut